Informări și recomandări

Precizări privind începerea noului an școlar 2020 - 2021

Precizari incepere an scolar

Documente medicale necesare la înscrierea/ frecventarea/ terminarea unui ciclu de învățământ

Adresa MS

Adeverinta-medicala

Aviz-epidemiologic

ÎN ATENȚIA PERSOANELOR CARE SOLICITĂ SUSPENDAREA/ INFIRMAREA TEMPORARĂ A MĂSURII DE CARANTINARE

ÎN ATENȚIA PERSOANELOR CARE SOLICITĂ SUSPENDAREA/ INFIRMAREA TEMPORARĂ A MĂSURII DE CARANTINARE

Pentru suspendarea/ infirmarea temporară a măsurii de carantinare, solicitanții vor transmite pe adresele de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. și Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. următoarele documente, în conformitate cu prevederile Hotărârii CNSU nr. 36/ 2020 :

  1. Cerere de suspendare temporară a măsurii de carantinare;
  2. Date de contact: nr. telefon, adresa e-mail;
  3. Copii ale documentelor de identitate ale persoanelor pentru care se solicită suspendarea temporară a măsurii de carantinare;
  4. Data și, după caz, intervalul orar la care se intenționează trecerea prin punctul de frontieră (intrare/ ieșire);
  5. Punctul de trecere al frontierei (intrare/ ieșire), după caz;
  6. Mijlocul de transport folosit (auto personal - nr. de inmatriculare, transport în comun rutier sau feroviar, transport aerian – bilet de avion, etc.);
  7. Contractul de muncă în afara țării, sau alt document echivalent, după caz;
  8. Documente medicale justificative (dacă este cazul);
  9. Dovada programării, cu data și ora, eventual interval orar, la medic pentru investigații/ tratamente sau proceduri medicale/ consultații medicale care nu pot fi amânate (dacă este cazul);
  10. Dovadă programare, cu data și ora, eventual interval orar, la Primărie, Serviciul Pașapoarte, notar, sau alte instituții.
  11. Documente care să dovedească celeritatea derogării de la măsura carantinării (certificat de deces sau alt document care să justifice solicitarea).

 Notă:

Vă informăm că solicitările nu vor fi analizate până când nu veți transmite toate documentele solicitate.

Situație rate de incidență la nivel de localități - 07.09.2020

Situație rate de incidență la nivel de localități - 07.09.2020

Recomandări de protecție împotriva COVID - 19

Prevenire răspândire în spații publice,

Prevenire răspândire la muncă,

Modul de purtara a măștii de protecție,

Mod de răspândire COVID.

Precizări M.S. pentru societățile comerciale organizatoare de pregătire și instruire profesională

Precizări M.S. pentru societățile comerciale organizatoare de pregătire și instruire profesională

Testare SARS-CoV-2 în vederea efectuării de călătorii

 
În vederea testării SARS-CoV-2 prin RT-PCR în județul Brașov vă recomandăm următoarele laboratoare care sunt incluse în Ordinul nr. 377/ 2017 actualizat, ca laboratoare acreditate, care au puncte de lucru/ de recoltare în jud. Brașov :
Centrul Medical Unirea – Regina Maria,
S.C. Policlinica Diagnistic Rapid S.A. - Medlife,
Synevo România,
precum și :
Spitalul Clinic de Obstetrică - Ginecologie Dr. A.I.Sbârcea Brașov
Spitalul Municipal Săcele,
Teo Health SA – Spitalul Sf. Constantin Brașov.
 
Pentru a evita aglomerația de la punctele de recolă, vă rulgăm să sunați în prealabil, la laboratoare pentru programare.
 
Menționăm că laboratarele spitalelor Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Brașov, Spitalul Clinic Județean de Urgență BRașov, care sunt incluse în PN, sunt destinate prelucrării cu prioritate a testelor pentru persoanele simptomatice, precum și a celor asimptomatice din Metodologia de supraveghere a sindromului respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19), actualizată.

Prevenire COVID-19 în spații publice

Prevenire COVID-19 în spații publice

Prevenire COVID-19 la locul de muncă

Prevenire COVID-19 la locul de muncă

ÎN ATENŢIA MEDICILOR DE FAMILIE DIN JUDEŢUL BRAŞOV 

ÎN ATENŢIA MEDICILOR DE FAMILIE DIN JUDEŢUL BRAŞOV 

 

       Prin prezenta vă facem cunoscut faptul că a fost publicat în Monitorul Oficial din data de 27 martie 2020 Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 502/ 417 pentru modificarea şi completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/ 2018/ 1311/ 2017.

De asemenea, este în vigoare Ordinul MS nr. 414/ 2020 din 11 martie 2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situaţia de urgenţă de sănătate publică internaţională determinată de infecţia cu COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei, care conține reglementări referitoare la modul în care se eliberează avizele epidemiologice necesare pentru obținerea certificatelor de concedii medicale pentru cei aflați în carantină instituţionalizată (în spaţii special amenajate) sau în izolare la domiciliu, cu modificările şi completările aduse prin Ordinul MS nr. 497/ 2020.

În conformitate cu Ordinul nr.414 din 11 martie 2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situaţia de urgenţă  de sănătate publică internaţională determinată de infecţia cu COVID-19 şi stabilirea  unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei, cu modificări şi completări,

“ (2) Se instituie MĂSURA DE CARANTINĂ INSTITUŢIONALIZATĂ pentru persoanele asimptomatice care intră pe teritoriul României venind din zonele cu transmitere comunitară extinsă afectate de COVID-19 (zona roşie), pentru o perioadă de 14 zile, în spaţii special amenajate puse la dispoziţie de către autorităţile locale.

(3) Se instituie MĂSURA DE IZOLARE LA DOMICILIU următoarelor categorii de persoane:

a) persoane care au călătorit în ultimele 14 zile în localităţi din zonele afectate de COVID-19, altele decât cele cu transmitere comunitară extinsă (zona galbenă);

b) persoane care au intrat în contact direct cu persoanele cu simptome şi care au călătorit în zone cu transmitere comunitară extinsă;

c) persoane care au intrat în contact direct cu persoanele care au fost confirmate cu coronavirus (COVID-19);

d) membri de familie ai unei persoane care se încadrează în una dintre situaţiile de mai sus.

            Astfel, PERSOANELE PENTRU CARE S-A INSTITUIT MĂSURA IZOLĂRII LA DOMICILIU se vor izola la domiciliu timp de 14 zile, timp în care îşi monitorizează starea de sănătate.

În situaţia în care prezintă simptome de boală vor anunţa medicul de familie sau sistemul «112». DACĂ LA SFÂRŞITUL CELOR 14 ZILE DE IZOLARE LA DOMICILIU NU PREZINTĂ SIMPTOME DE BOALĂ, ACEŞTIA POT IEŞI DIN IZOLARE FĂRĂ A AVEA NEVOIE DE DOCUMENTE JUSTIFICATIVE (AVIZ EPIDEMIOLOGIC).

Totodată, cei care au intrat în contact direct cu persoanele cu simptome şi care au călătorit în zone cu transmitere comunitară extinsă pot ieşi din izolarea la domiciliu dacă suspiciunea de infecţie cu COVID-19 la persoana simptomatică, cu care a avut contact direct, este infirmată.

            De asemenea, vă facem cunoscut faptul că, Direcția de Sănătate Publică a judeţului Brașov ARE OBLIGAŢIA CA, DOAR LA IEŞIREA DIN CARANTINA INSTITUŢIONALIZATĂ, să elibereze persoanelor ce s-au aflat în această situaţie un AVIZ EPIDEMIOLOGIC DE IEŞIRE DIN CARANTINĂ, care se poate transmite şi prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

ÎN ACEST CONTEXT NORMATIV PRECIZĂM FAPTUL CĂ :

·         PENTRU PERSOANELE PENTRU CARE S-A INSTITUIT MĂSURA IZOLĂRII LA DOMICILIU AMINTITE MAI SUS, MEDICUL DE FAMILIE ELIBEREAZĂ CERTIFICATUL DE CONCEDIU MEDICAL PENTRU CARANTINĂ PE BAZA DECLARAŢIEI PE PROPRIE RĂSPUNDERE A PERSOANEI IZOLATE, DECLARAŢIE CARE SE DĂ SUB INCIDENTA ART. 326 COD PENAL – “FALSUL IN DECLARAŢII”

·         PENTRU PERSOANELE CARE IES DIN CARANTINA INSTITUŢIONALIZATĂ  MEDICUL DE FAMILIE ELIBEREAZĂ CERTIFICATUL DE CONCEDIU MEDICAL PENTRU CARANTINĂ PE BAZA AVIZULUI EPIDEMIOLOGIC DE IEŞIRE DIN CARANTIVĂ ELIBERAT DE CĂTRE DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEŢULUI BRAŞOV

INFORMATIV :

Documentele necesare pentru obținerea concediului medical pot fi transmise în format electronic către medicul de familie.

Certificatele de concediu medical, eliberate în perioada stării de urgenţă, se pot transmite şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, astfel:

·         de către medicii curanţi către persoanele asigurate;

·         de către persoanele asigurate către plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate (angajatori, CAS-uri).

CONDUCEREA DSP BRASOV