LUNA NAŢIONALĂ A INFORMĂRII DESPRE EFECTELE CONSUMULUI DE ALCOOL

Print Friendly, PDF & Email

LUNA NAŢIONALĂ A INFORMĂRII DESPRE EFECTELE CONSUMULUI DE ALCOOL

IUNIE 2022

Scopul  campaniei este de a informa populația generală adultă despre efectele consumului de alcool și a nivelului consumului personal, pentru a contribui la formarea unor valori și atitudini pozitive față de stilul de viață sănătos și la stimularea schimbărilor în comportamentul cu risc legat de consumul de alcool.

Prima săptămână a lunii iunie, Săptămâna AUDIT este dedicată promovării posibilității de testare pe toată durata lunii iunie 2022 a populației adulte cu ajutorul chestionarului AUDIT, cel mai folosit instrument de evaluare a consumului de alcool.

În această perioadă, toată populația cu vârsta peste 18 ani are posibilitatea de a își evalua consumul personal de alcool cu ajutorul chestionarului AUDIT, la adresa………

Nu există o „limită de siguranță”  în ceea ce privește  consumul de băuturi alcoolice! Riscul de deteriorare a sănătății crește odată cu fiecare băutură alcoolică consumată!

Consumul de alcool este a treia cauză de boală și deces prematur pentru populația generală, fiind responsabil la nivel mondial pentru mai mult de 200 de boli, conform Organizației Mondiale a Sănătății.

În România, 80% din bărbați și 55% din femei sunt consumatori de alcool iar 67% din bărbați și 31% din femei au un consum excesiv. În anul 2017, nivelul mortalității datorate alcoolului a fost de 44,33 decese la 100.000 de locuitori în rândul populației de 15-49 ani, de 308 decese la 100.000 locuitori la grupa de vârstă 50-59 ani și de 793 decese la 100.000 la populația de peste 70 ani.

În contextul scăderii consumului de alcool în aproape toate țările europene, este esențial ca și în România populația să fie informată cu privire la riscurile și pericolele pentru sănătate, astfel încât să reducă consumul de alcool până la limita în care să poată rămâne în siguranță și sănătoși.

Campania este finanțată de către Ministerul Sănătății prin Programul Național de Evaluare și Promovare a Sănătății și Eucație pentru Sănătate. Suportul metodologic al campaniei este asigurat de Institutul Național de Sănătate Publică.

 

Materiale: